- Korzystanie z Usług wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych.
- Administratorem, w rozumieniu RODO, danych osobowych (dalej „Administrator”) jest:
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Sanguszki 1, NIP: 525-000-10-90, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000062594.
- Z administratorem można się skontaktować:
- listownie, pod adresem: ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa;
- elektronicznie, pisząc na adres e-mail: pwpw@pwpw.pl;
- telefonicznie, pod numerem centrali: +48 22 235 20 00.
- Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD) oraz Zastępcę Inspektora Ochrony Danych, z którymi można skontaktować się we wszystkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych oraz sposobu realizacji przysługujących praw, pisząc na adres e-mail: iod@pwpw.pl lub listownie na adres siedziby PWPW S.A. wskazany powyżej.
- Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Art. 6 ust. 1 lit. f RODO: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią.
Zgodnie z ww. regulacją przetwarzane są dane osobowe w szczególności do celów:
- świadczenia wsparcia technicznego dla Użytkowników;
- obsługi reklamacji;
- statystycznych i analitycznych;
- dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami.
- Źródło pochodzenia i kategoria przetwarzanych danych osobowych.
- Dane osobowe zostały udostępnione przez Użytkownika korzystającego z Usług.
- Administrator będzie przetwarzał zwykłe dane osobowe w zakresie opisanym w niniejszym regulaminie.
- Odbiorcy danych osobowych.
- Dane osobowe będą udostępniane Partnerom w ramach realizacji Usług. W przypadku korzystania z eDO App w celu korzystania z usług publicznych online, dane osobowe będą udostępniane właściwemu organowi publicznemu oferującemu takie usługi, który zgodnie z właściwymi przepisami jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem takiej usługi.
- Dane osobowe udostępnione do realizacji jednej Usługi nie będą udostępnianie w ramach realizacji innej Usługi ani w żaden inny sposób.
- Dodatkowo dane osobowe mogą być przekazywane organom uprawnionym do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, np. organów publicznych lub sądów.
- Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich.
Dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców w państwach trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych.
- Okres przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe zawarte w Certyfikacie odczytanym z e-dowodu w ramach realizacji Usług będą przechowywane przez okres ważności Certyfikatu oraz następnie dla celów ustalania, dochodzenia a także obrony przed ewentualnymi roszczeniami, przez okresy przedawnienia roszczeń określone w przepisach prawa (obecnie przez 6 lat od zajścia zdarzenia skutkującego powstaniem roszczenia) lub przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów, wskazanych powyżej.
- Dane osobowe odczytane z e-dowodu ze struktur ICAO ulokowanych w e-dowodzie wraz z odczytem Certyfikatu będą przechowywane przez okres równy okresowi przechowywania danych z tego Certyfikatu.
- Dokumenty elektroniczne podpisywane za pomocą podpisu osobistego będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 24 godziny od przekazania pliku przez Partnera lub Użytkownika.
- Po upływie okresu przechowywania dane osobowe będą usuwane (dokumenty) lub anonimizowane (Certyfikaty) automatycznie.
- Prawa osób, których dane dotyczą.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Uzytkownikowi przysługuje prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania od Administratora usunięcia swoich danych osobowych;
- wniesienie do Administratora sprzeciwu przetwarzania swoich danych osobowych;
- żądania od Administratora, by nie podlegać profilowaniu.
Z powyższych praw można skorzystać wysyłając wniosek o ich realizację:
- za pomocą poczty na adres: ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa;
- elektronicznie na adres: pwpw@pwpw.pl, lub iod@pwpw.pl.
- Prawo do wniesienia skargi
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego:
- za pomocą poczty na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
- elektronicznie: przez Elektroniczna Skrzynkę Podawczą Prezesa Urzędu poprzez wypełnienie formularza na portalu ePUAP2;
- ustnie do protokołu, w siedzibie urzędu, adres powyżej.
- Automatyczne podejmowanie decyzji i profilowanie.
W oparciu o dane osobowe Użytkownika, Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym nie dokonuje profilowania (profilowanie oznacza zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych polegające na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się).
- Obowiązek i dobrowolność podania danych
Podanie przez Użytkownika danych jest niezbędnym warunkiem świadczenia Usług za pomocą eDO App.
W sytuacji, w której Użytkownik nie poda danych osobowych, nie będzie możliwe zawarcie umowy i jej realizacja, co oznacza, że gromadzenie danych dla tego celu jest konieczne i jest warunkiem zawarcia umowy.
Podanie danych osobowych w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu jest dobrowolne, ale niezbędne dla osiągnięcia wyżej podanych celów.
- W sekcji pomocy eDO App znajdują się:
- instrukcja użycia głównych funkcji eDO App ;
- rozwiązania najczęściej napotykanych problemów w korzystaniu z aplikacji.
- Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pomocą poczty e-mail na adres pomoc@edoapp.pl. Aktualne Dane kontaktowe Usługodawcy znajdują się również w opisie eDO App w sklepach Google Play oraz App Store.
- Użytkownikom przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Zgłoszenia reklamacyjne można składać za pomocą poczty e-mail na adres pomoc@edoapp.pl lub pisemnie na adres siedziby Usługodawcy.
- Zgłoszenie reklamacyjne jest rejestrowane w systemie dedykowanym obsłudze reklamacji pod przypisanym numerem zgłoszenia, a potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z przypisanym numerem jest wysyłany na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub adres korespondencyjny, w razie braku podania e-mail.
- Reklamacja powinna zawierać informacje niezbędne do jej rozpatrzenia, obejmujące:
- imię i nazwisko;
- dane kontaktowe;
- opis reklamacji;
- treść żądania Użytkownika;
- w przypadku problemów z użyciem e-dowodu w eDO App:
- rodzaj niezrealizowanej usługi;
- przybliżoną datę i godzinę próby skorzystania usługi;
- nazwę Partnera, jeżeli ma zastosowanie;
- nazwę marki i modelu telefonu, na którym zainstalowana jest eDO App;
- numer wersji systemu operacyjnego telefonu, na którym zainstalowana jest eDO App;
- datę ważności e-dowodu, którego próbowano użyć w celu skorzystania z usługi.
- Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 30 dni. W trakcie rozpatrywania reklamacji Zespół Reklamacji może zwracać się do Użytkownika mailowo lub telefonicznie o udzielenie dodatkowych informacji niezbędnych do jej rozpatrzenia.
- Użytkownik jest informowany e-mailowo lub pisemnie przez Zespół Reklamacji o wyniku rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku nieustosunkowania się przez Zespół Reklamacji do reklamacji zgłoszonej przez Użytkownika będącego konsumentem w terminie wskazanym w ust. 14 powyżej uważa się, że została uznana zgodnie z żądaniem zgłaszającego.
- W przypadku następujących problemów z działaniem e-dowodu Użytkownik powinien skontaktować się z organem właściwym do obsługi spraw obywatelskich związanych z e-dowodem:
- brak ustawionego kodu PIN do Certyfikatu Identyfikacji i Uwierzytelnienia;
- brak ustawionego kodu PIN do Certyfikatu Podpisu Zaawansowanego;
- brak Certyfikatu Podpisu Zaawansowanego;
- zablokowany kod PUK do Certyfikatu Identyfikacji i Uwierzytelnienia;
- zablokowany kod PUK do Certyfikatu Podpisu Zaawansowanego;
- brak działania lub nieprawidłowe działanie warstwy elektronicznej e-dowodu;
- zmiana danych osobowych posiadacza e-dowodu znajdujących się w warstwie elektronicznej, np. nazwiska posiadacza e-dowodu.